Dagens sminkning.

  2011-10-26 / 16:02:53 / Allmänt /
  1. tar jag bomulls pads med loréal make-up remover (waterproof) och tar bort gammalt smink ifall de fortfarande skulle vara kvar lite smått sedan gårdagen.
  2. Sen lägger jag Atrix protection cream i ansiktet, den återfuktar huden.
    Om jag inte tar den så tar jag Loréal Hydrafresh.
    eller
  3. sedan (för er som behöver och vill lägger på concealer) men jag lägger på Maybelline super stay 24h fundation direkt.
    Jag kladdar in det i ansiktet med handen, jag tycker de blir bättre resultat och jämnare.
  4. sedan lägger jag Viva La Diva Blushing stick, och låter den torka.
  5. Sen när de har torkat sätter jag på mörkt solpuder som rough över och sedan borstar av, och sen sätter jag på Rosa rough från H&M över och sedan borstar över och jämnar ut allt bra och fint.
  6. Fyller i ögonbrynen med Penna från Isadora, Warm Brown.
  7. Sen lägger jag Dipliner (H&Ms egna) och tar sedan vanlig svart kajal och fyller i lite grann.
  8. Ögonskugga, först lägger jag på en ljus över hela ögonlocket, sedan en liite mörkare på halva.
  9. Sen böjer jag ögonfransarna och sedan lägger på mascara.
    Tillslut;
    (förlåt för de extremt fula bilderna på mig)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious